محمدرضا پوریا رئیس فدراسیون بدمینتون و نائب رئیس آسیا ؛ یزد با فرهنگ غنی میزبانی عالی برای رقابت‌های بین‌المللی فجر است / استاندار و مدیرکل یزد از هیچ کمکی دریغ نخواهند کرد

به گزارش روابط عمومی فدراسیون بدمینتون ، بدمینتون این روزها با اتفاقات بزرگی روبرو شده است. هم خبرهای تازه‌ای درباره زیرساخت‌های تازه این رشته به گوش می‌رسد، هم دومین سهمیه ایران در بازی‌های آسیایی هانگژو مشخص شد و هم اینکه اتفاق جدیدی رخ داده و استان یزد برای دومین بار در 28 سال اخیر میزبان رقابت‌های بین‌المللی فجر شده است. دکتر محمدرضا پوریا رئیس فدراسیون بدمینتون ایران و نائب رئیس آسیا در گفت و گو با سایت فدراسیون بدمینتون از اتفاق بزرگ اعطای میزبانی رویداد بزرگ و بین‌المللی فجر به استان یزد می‌گوید و خبر از برگزاری اجلاس روسای آسیای میانه در ایران میدهد.

 

به فاصله پنج ماه مانده به آغاز سی و دومین دوره رقابت‌های بین‌المللی فجر تصمیم مهمی در رابطه با میزبان این دوره از رقابت‌ها گرفتید. درباره جزئیات تصمیم و میزبان جدید رقابت‌ها بگویید.

با توجه به نگاه ویژه آقای دکتر هاشمی مقام عالی وزارت ورزش و جوانان به بدمینتون و در جلسه‌ای که با ایشان داشتیم گفتند که سعی کنید میزبانی رویدادهای بین‌المللی این رشته به خصوص رویداد بین‌المللی فجر به سایر استان‌های ایران هم برسد. در این رابطه هماهنگی‌های مختلفی انجام و در نهایت تصمیم‌گیری و جمع‌بندی بر این اساس شد که یزد میزبان سی و دومین دوره رقابت‌های بین‌المللی فجر باشد. برگزاری این رویداد بزرگ و معتبر در یزد برنامه‌ریزی شده است و با مسئولان عالی رتبه این شهر هماهنگی‌های لازم شده است.

 

استان یزد چه ویژگی‌هایی داشت که به عنوان میزبان این رویداد بزرگ انتخاب شد؟

استان یزد با فرهنگ و تاریخچه‌ای غنی پیش از این یک بار دیگر میزبان همین رقابت‌های بین‌المللی فجر بوده است، به طور دقیق‌تر در سال 74. حالا بعد از 28 سال مجددا میزبان این رقابت‌ها شده‌اند و بابت این اتفاق خوشحال هستیم. آن میزبانی به نحو احسن انجام شد و حالا در انتظار یک میزبانی عالی دیگر از استان یزد هستیم. یزد در جمع 5 استان برتر کشور در زمینه رشد و توسعه بدمینتون است و قهرمانان بزرگی در رده ملی به جامعه ورزشی کشور معرفی کرده است. یادی هم از بدمینتون نوین یزد کنیم که مرحوم جمال مسعودی از مربیان و قهرمانان کشور معمار آن بود. ایشان تلاش زیادی برای ورزش بدمینتون در سطح استان کرد. یزد امروز یکی از پایگاه‌های اصلی ما در بدمینتون محسوب می‌شود و با داشتن سالن اختصاصی، نگاه ویژه استاندار محترم و ورزش دوست استان یعنی آقای دکتر مهران فاطمی و همچنین مدیرکل ورزش و جوانان و پیگیر این استان یعنی آقای حاجی حسینی جایگاه شاخص و ممتازی در بدمینتون کشور دارد. آقای ضرابی‌زاده سرپرست هیئت بدمینتون استان یزد نیز تلاشی بی‌وقفه در این امر داشتند و کمک شایانی کردند. دکتر فاطمی و حاجی حسینی اعلام کردند که میزبان این دوره از رقابت‌ها خواهند بود و در برگزاری این رقابت‌ها از هیچ کمک مادی و معنوی دریغ نخواهند کرد. یزد یکی از استان‌هایی است که جایگاه ویژه‌ای در گردشگری اسلامی دارد و در ایران و دنیا مطرح است. همانطور که می‌دانید لقب این شهر دارالعباده است. از لحاظ فرهنگی یکی از شهرهایی است که به بهترین شکل ممکن می‌تواند میزبان رویداد بین‌المللی فجر باشد.

 

یزد قرار است در همان بهمن ماه میزبان دو رویداد مهم بین المللی باشد؟

بله. قرار است پنجمین دوره رقابت‌های سریز جوانان از پنجم تا هشتم بهمن ماه در همین یزد برگزار شود و سپس از دهم رقابت‌های بین‌المللی فجر آغاز می‌شود و تا پانزدهم همین ماه ادامه دارد. در واقع یزد در بهمن ماه سال جاری میزبان دو رویداد بزرگ خواهد بود. رقابت‌های بین‌المللی فجر با حضور کشورهای صاحب‌نام جهان و قهرمانان دارای رنکینگ جهانی برگزار می‌شود و ورزشکاران با توجه به نزدیک شدن به رقابت‌های المپیک 2024 پاریس و اهمیت رقابت‌های بین‌المللی فجر حضوری پررنگ در این رقابت ها خواهند داشت. این رقابت‌ها همزمان با جشن‌های سالگرد انقلاب اسلامی برگزار می‌شود. فدراسیون بدمینتون در تمام این سال‌ها در برگزاری رقابت‌ها ثابت قدم و موفق بوده و به دلیل برگزاری منظم این رقابت‌ها بارها از سوی فدراسیون جهانی بدمینتون مورد تشویق و تمجید قرار گرفته‌ایم.

 

اتفاق بسیار مهم دیگر این است که همزمان با رویداد بین‌المللی فجر قرار است اجلاس روسای منطقه آسیای میانه نیز برگزار شود.

بله، این اجلاس به مدت سه روز در یزد برگزار می‌شود. روسای فدراسیون‌های آسیای میانه که شامل هفت کشور است به همراه مقامات عالی بدمینتون آسیا و البته مقامات عالی وزارت ورزش به یزد می‌آیند تا اجلاس را برگزار کنند. با توجه به اینکه نائب رئیس بدمینتون آسیا هستم در رابطه با برگزاری اجلاس در ایران در جریان رقابت‌های بدمینتون آسیای میانه در تاجیکستان صحبت‌هایی با روسای منطقه و مقامات عالی فدراسیون آسیا انجام دادم و در نهایت قرار بر این شد که میزبانی این اجلاس برای نخستین بار به ایران برسد و یزد میزبان خواهد بود.

سالن های یزد برای برگزاری این رویداد بین‌المللی در چه وضعیتی هستند؟

دو سالن اختصاصی در یزد وجود دارد که مرکز تمرینات بازیکنان است و سالن اختصاصی شهر یزد هم میزبان سی و دومین رقابت‌های بین‌المللی بدمینتون فجر خواهد بود. مهمانان خارجی که دارای رنکینگ هستند با هزینه خودشان به ایران می‌آیند و در هتل‌های یزد اسکان می‌یابند. مهمانان و کادر اجرایی در یزد به بهترین شکل پذیرایی خواهند شد.

 

شرایط جایزه‌های نقدی نفرات برتر رقابت‌های بین‌المللی فجر به چه صورت خواهد بود؟

فدراسیون جهانی بدمینتون این اختیار را به ما داده است که از 15 تا 25 هزار دلار جایزه برای نفرات برتر تعیین کنیم. ما نیز برای نفرات برتر این رقابت ها جایزه 15 هزار دلاری تعیین کرده ایم.

 

به غیر از یزد استان‌های دیگری هم داوطلب میزبانی رقابت‌های بین‌المللی فجر بودند؟

بله. ما در سال‌های آینده از تمام ظرفیت استان‌های دیگر برای میزبانی رویداد بین‌المللی فجر استفاده می‌کنیم. اکنون تمرکز ما روی یزد است. با تلاش‌های دکتر مهران فاطمی استاندار محترم یزد و البته حاجی حسینی مدیرکل وزارت ورزش و جوانان استان شاهد برگزاری رقابت‌هایی عالی و سطح بالا خواهیم بود.

 

۵
از ۵
۳ مشارکت کننده

جستجو در مقالات

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید