مهدی امیرفخریان رئیس هیئت بدمینتون استان مازندران در گفت و گو با سایت فدراسیون بدمینتون؛ تلاش استان مازندران برای میزبانی رویدادهای بین المللی / با حمایت های فدراسیون به این جایگاه رسیدیم

به گزارش روابط عمومی فدراسیون بدمینتون، هیئت بدمینتون استان مازندران بی شک یکی از برترین هیئت های بدمینتون کشور است. گواه این ادعا این است که هیئت بدمینتون استان مازندران جز سه هیئت برتر کشور قرار دارد. مهدی امیر فخریان رئیس این هیئت در گفت و گو با سایت فدراسیون بدمینتون از پیشرفت های این هیئت و برنامه های متنوع آن می گوید. امیرفخریان میگوید حمایت های پوریا از بدمینتون خلاصه به استان مازندران نمی شود و نگاه کلی او باعث شده که روند پیشرفت بدمینتون در کل کشور رو به رشد و با آینده ای بسیار روشن باشد. گفت و گوی تفصیلی سایت فدراسیون بدمینتون با رئیس هیئت بدمینتون استان مازندران را در ادامه می خوانید. 


در طول ماه های اخیر فعالیت های گسترده ای در همه امور بدمینتون داشتید. این پیشرفت را چطور ارزیابی می کنید؟
هیئت بدمینتون استان مازندران با حمایت همه جانبه دکتر محمدرضا پوریا رئیس فدراسیون بدمینتون در جایگاه بسیار مناسبی قرار گرفته است. ما همیشه جز 20 هیئت کشور بودیم اما با حمایت های فدراسیون و البته برنامه ریزی هایی که داشتیم اکنون جز سه هیئت برتر کشور هستیم. ما در مدت اخیر موفقیت های متعددی به دست آورده ایم. 

بخشی از موفقیت ها را بگویید؟
ما اخیرا در رقابت های بدمینتون المپیاد استعدادهای برتر موفق بودیم. در کل اتفاقات بسیار خوبی رخ داده است. تعداد هیئت های شهرستانی ما نیز افزایش پیدا کرد و از تعداد پنج هیئت در سال 93 به تعداد 23 هیئت در سال جاری رسیده ایم. هیئت بدمینتون استان مازندران بالاترین تعداد هیئت های شهرستانی زیرمجموعه خود در کشور را دارد. 

آمار دقیقی از تعداد ورزشکاران بدمینتون استان در دست دارید؟
ورزشکاران سازمان یافته ما در سال 93 تعداد 376 بازیکن بود اما امروز به تعداد دو هزار و 976 بازیکن رسیده است که در استان مازندران فعالیت دارند. 

کمیته های مختلف هیئت بدمینتون استان مازندران چقدر با کمیته های فدراسیون تعامل دارند؟
در همه کمیته ها فعالیت های خوبی را شاهد هستیم که تعامل خوبی با دستگاه های اجرایی و مسئولان اجرایی دارند. با کمیته های فدراسیون نیز تعامل بسیار خوبی برقرار کرده ایم که این موضوع به پیشرفت ما کمک کرده است. 

پتانسیل مازندران برای برگزاری میزبانی رویدادهای بدمینتون چقدر است؟
ما میزبان 17 رویداد کشوری در مازندران بودیم. قهرمانی کشور، رقابت های رنکینگ برترین ها و مسابقات مهم کشوری در مرکز استان و سایر شهرهای استان تورنمنت هایی بودند که تا امروز در مازندران برگزار شده اند. سال گذشته هم میزبان المپیاد استعدادهای برتر در ساری بودیم. با توکل به خدا و حمایت های فدراسیون در صدد این هستیم که رقابتهای بین المللی فجر در سال 1402 را به میزبانی هیئت بدمینتون استان مازندران برگزار کنیم. 

این ظرفیت را برای بدمینتون استان می بینید که میزبان رویدادی بین المللی همچون فجر باشد؟ 
بله، تلاش ما بر این است که با حمایت های محمدرضا پوریا که از مفاخر بدمینتون و از مدیران برجسته این رشته به شمار می رود این امر را محقق کنیم. ما بدمینتونی ها به این شرایط و این مدیریت می بالیم. واقعا ایشان فردی دلسوز و پای کار هستند که در راس فدراسیون قرار دارند و نگاهی کلی به بدمینتون کشور دارند. 

توسعه بدمینتون را در کشور چگونه می بینید؟
در کل کشور توسعه یافته و از تک محوری بودن خارج شده است. این پیشرفت همه جانبه به تمام استان های کشور تسری یافته است. از مدیریت شخص پوریا این موارد منتج شده است. هیئت بدمینتون استان مازندران نیز با برنامه ریزی، انسجام، هماهنگی و وفاق به این موقعیت رسیده است. 

از موقعیت بدمینتون استان مازندران در بحث قهرمانی کشور بگویید. 
ما در تمام مسابقاتی که اعزام می کنیم صاحب مقام می شویم. در رنکینگ جوانان پسر که در میاندوآب برگزار شد به مقام قهرمانی رسیدیم و اخیران در المپیاد استعدادهای برتر کشور نیز صاحب دو مدال برنز شدیم. در بخش دختران همین رقابتها هم تا امروز موفقیت هایی به دست آورده ایم. 

 هیئت بدمینتون استان مازندران چقدر برای سرمایه انسانی خود ارزش قائل است و آنها را ارج می نهد؟
واقعا از مهم ترین اهداف ما تکریم قهرمانان این رشته ورزشی در سطح استان بوده است. ما هر سال در اسفند ماه برنامه ای در اینباره برگزار می کنیم که مسئولان فدراسیون و مدیران استانی و استانداری در آن حضور دارند. این برنامه تجلیلی از ورزشکاران ما به شمار می رود.


از سطح پیشرفت بدمینتون بانوان در استان مازندران بگویید؟
یکی از مهم ترین اتفاقات خوب در سال های اخیر در این زمینه به این برمی گردد که ما نخستین بانوی ملی پوش خود را به بدمینتون کشور معرفی کردیم. آرتینا آقاپور سال گذشته به نمایندگی از استان به عنوان ملی پوش در رقابت های بین المللی فجر شرکت کرد. او از مستعدین و چهره های آینده بدمینتون کشور ما است که بیشتر از این ها میتواند در رقابتهای بین المللی شرکت کند. فدراسیون بدمینتون هم از او حمایت می کند. در کل بدمینتون بانوان در سطح کشور بسیار فعال شده است و ما در کشور و در رقابت های مختلف صاحب عناوین متعدد شده ایم. 

هیئت بدمینتون استان مازندران چقدر به مسئله داوری در بدمینتون اهمیت می دهد؟
ما در اینباره نیز سعی کردیم پیشرفت کنیم که نتیجه آن نخستین داور ملی مازندران در سطح کشور بود. خانم مهسا محمدی که برای نخستین بار از استان مازندران عنوان داور ملی را به دست آوردند. 

در حوزه مربی گری چه فعالیت هایی داشتید؟
در حوزه مربی گری مدتی پیش در دوره های مربی گری لیبل وان دو نماینده از استان مازندران داشتیم. ما هر ساله دوره های مربی گری و داوری در استان برگزار می کنیم. یکی از اهداف ما این است که تعداد مربیان استان با تعداد ورزشکاران این رشته تناسب داشته باشد و به همین منظور تلاش می کنیم تعداد مربیان خود را افزایش بدهیم تا این تعداد افزایش یافته بتوانند جمعیت بدمینتون کشور را هدایت کنند. هر سال این برنامه را در مازندران داریم.  

وضعیت امکانات بدمینتون در استان مازندران چطور است؟
شهرستان ها به خوبی تجهیز شده اند. تیم های خوبی هم در لیگ برتر با کمک این امکانات داشتیم و داریم. سال گذشته تیم ورنا بتن عباس آباد به نمایندگی از استان در لیگ برتر بدمینتون آقایان حضور داشت. آکادمی مدال قائمشهر نیز در لیگ دسته یک به میدان رفت. توفیقات خوبی برای بدمینتون استان رقم خورد. 

توسته بدمینتون در مازندران اکنون به کدام سمت می رود؟ 
بحث توسعه بدمینتون در پارک ها را پیش می برویم، در واقع بدمینتون در فضای باز. ما توسته بدمینتون ساحلی را هم در دستور کار داریم که هیئت های مختلف استان در اینباره برنامه هایی را اجرا می کنند. مسابقات همگانی ساحلی در مجموعه پلاژها و مجموعه های رفاهی دولتی برگزار می کنیم. مردم استقبال می کنند و ما هم آنها را تشویق می کنیم. 

تعامل خود هیئت استان با هیئت های شهرستان های زیر مجموع چگونه است؟
ابتدا باید بگویم ما تعامل بسیار خوبی با وزارت ورزش و جوانان داریم و هماهنگی خوبی بین ما برقرار است. ضمن اینکه از گلوگاه تا رامسر را مرتب بازدید می کنیم و هیئت ها را به دقت زیر نظر داریم. کمک هایی از لحاظ تجهیزات نیز به هیئت ها می فرستیم تا بتوانند بیشتر پیشرفت کنند. اینها مرهون تلاش ها و دلسوزی های محمدرضا پوریا است. البته مجموعه اعضای هیئت رئیس استان نیز به کمک زیادی می کنند. خانم حسنی دبیر ما هستند ضمن اینکه دکتر صابریان هم ما را یاری می کند. اتفاقات خوبی در حوزه های مختلف برای ما رخ میدهد. 

جز سه هیئت برتر کشور قرار دارید. چه تلاشی برای حفظ این موقعیت دارید؟
قطعا تلاش می کنیم تا با برنامه های هدفمند این موقعیت را حفظ کنیم. ما سال گذشته بر اساس شاخص های وزارت ورزش جز سه هیئت برتر کشور قرار گرفتیم. جایگاه خوبی داریم و تلاش می کنیم با همفکری با سایر همکاران و دوستان به موقعیت بهتری هم برسیم. دوست داریم مازندران زودتر به میزبانی رویدادهای بین المللی برسد و نفرات بیشتری از این استان به تیم ملی دعوت شوند. توسعه همه جانبه مهم ترین هدف ما به شمار میرود. 

آینده بدمینتون کشور را چطور می بینید؟
بسیار روش است. نگاه مسئولان عالی ورزش کشور به ورزش بدمینتون باید یک نگاه مطلقا حمایتی باشد. با حمایت های دکتر پوریا و سایر دست اندرکاران افق بسیار روشنی در انتظار بدمینتون کشور است. دکتر پوریا نائب رئیس فدراسیون بدمینتون آسیا است ضمن اینکه خانم مددی هم رئیس کمیته بانوان آسیا شده است. با این شرایط خوب حتما می توانیم به سطح پیشرفت بیشتری هم برسیم. باید از ظرفیت های کامل خودمان هم استفاده کنیم. بدمینتون ایران چشم انداز بسیار خوبی دارد.

 
۵
از ۵
۳ مشارکت کننده

جستجو در مقالات

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید